CanalDigitaal vernieuwt met flexibel tv-kijken, TV Gemist en online films
De Nederlandse satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal heeft vanaf vandaag niet alleen een nieuw uiterlijk. Het gaat ook flexibele tv-diensten op alle beeldschermen aanbieden.
M7 Group, de eigenaar van CanalDigitaal maakte eerder vandaag al bekend dat Film Europe aan het aanbod van de Nederlandse aanbieder is toegevoegd. Op de zender zijn lineair honderden Europese Arthouse films te bekijken. De zender is al acht jaar actief in Oost-Europa en strijkt nu de vleugels over West-Europa uit. De Benelux met de aanbieders CanalDigitaal en TV Vlaanderen hebben hierbij met vooralsnog exclusieve doorgifte de primeur. Onder de naam CanalDigitaal Films gaat de de aanbieder via de Interactieve TV-ontvanger en TV-app ook online een aanbod van films van Film Europe aanbieden. Dit online aanbod wordt regelmatig vernieuwd. Klanten krijgen hierdoor beschikking over honderden films.
TV Gemist bij CanalDigitaal
De wensen en het kijkgedrag van Nederlandse tv-kijkers veranderen in snel tempo. CanalDigitaal speelt hier met de vernieuwingen op in. Naast CanalDigitaal Films wordt ook TV-Gemist aan het dienstenaanbod toegevoegd. Met TV Gemist kunnen klanten tot zeven dagen terug eerder uitgezonden programma’s terug bekijken. Ook hiervoor is de Interactieve TV-ontvanger nodig die CanalDigitaal op dit moment standaard bij nieuwe abonnees als bruikleenoptie levert. Maar net als CanalDigitaal Films is TV Gemist ook via de TV-app van CanalDigitaal beschikbaar zodat kijken op meerdere beeldschermen mogelijk wordt. Hierbij wordt , net als bij CanalDigitaal Films, vanwege uitzendrechten wel de geoblocking-techniek gebruikt. Een andere vernieuwing is de sociale media-chatservice WhatsOnTV. De aanbieder wil hiermee het tv-kijken voor klanten makkelijker maken. Zo wordt men op de hoogte gehouden wanneer een favoriet programma begint en kan men persoonlijk kijktips krijgen. De kijkassistent WhatsOnTV wordt via facebook Messander aan de abonnee geleverd.
Nieuwe vormgeving
Een nieuwe vormgeving hoort ook bij de nieuwe diensten van CanalDigitaal. Eigenaar M7 Group onthulde enkele weken geleden een nieuw logo dat bij alle Europese aanbieders van het Luxemburgse bedrijf wordt ingevoerd. CanalDigitaal verbindt aan het nieuwe logo de slogan ‘ontdek iets bijzonders’.
Content belangrijk
Christiaan Puper, managing director van Eviso de business partner van CanalDigitaal: "Wij merken dat de tv-kijker anno 2017 andere wensen heeft. Consumenten willen flexibiliteit, televisiekijken waar en op welk scherm zij maar willen, live televisiekijken en programma’s kunnen terugkijken. En daarnaast ook veel films en series tot hun beschikking hebben. Het gaat in de kern om gemak, flexibiliteit en een ruim aanbod in content."
Enorme aanbod
Brigitte Verweij, head of branding en marketing communication CanalDigitaal, over de kijkassistent WhatsOnTV: "Uit onderzoek blijkt dat het enorme aanbod van televisieprogramma’s soms leidt tot het niet meer weten wat te kijken en tot het missen van programma’s. Dat is zonde. Wat we breed in de maatschappij zien is dat tijd meer en meer als een schaars goed wordt ervaren, daar past zinloos zappen naar een tv-programma niet meer bij."